Detail aktuality
Poláci se po covidu do kraje vrací pomalu. Nalákají je billboardy i rádio
Tradičním místem, kam míří na dovolenou zahraniční návštěvníci, je Liberecký kraj. Často přijíždí ze sousedních zemí: z Německa, Polska, Slovenska a Rakouska. Prvním dvěma patří v počtu návštěvníků pomyslná zlatá a stříbrná příčka. Ale zejména polští turisté se ještě stále nevrátili v míře, jaká byla obvyklá dobám před covidovou pandemií.
„Covid zastavil na dlouhou dobu cestování, lidé se naučili trávit svůj volný čas jinak, možná i trochu zpohodlněli. Naším úkolem je přivést je zpátky, nadchnout je pro návštěvu našeho kraje, ukázat jim pro ně neznámé a lákavé turistické cíle,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
Proto vznikla mimořádná marketingová kampaň zaměřená zejména na polské příhraničí regionu Dolní Slezsko, s důrazem na posílení propagace v horských turistických střediscích, jakými jsou například Szklarska Poręba, Świeradów-Zdrój či Karpacz.
V průběhu března se uskutečnila v Polsku distribuce propagačních letáčků, jejímž cílem bylo upoutat návštěvníky příhraničních lyžařských areálů. Prospekty informovaly o zajímavých cílech v Libereckém kraji pro letní i zimní sezónu.
Na sociálních sítích, kde se Regionu Liberec v posledních měsících daří, byla založena speciální facebooková skupina pro polské návštěvníky s názvem Liberecki czeka na Ciebe. Součástí propagace ve skupině je pravidelné sdílení příspěvků nejzajímavějších míst z příhraničních regionů.
Od 14. do 16. dubna potrvá natáčení dvou televizních pořadů. První se zaměří na propagaci turistických atrakcí, převážně těch kulturních, v Liberci. Druhý pořád s názvem Unikátní Liberecký kraj představí zejména pýchu kraje – Křišťálové údolí, přírodu, hrady a zámky.
Liberecký kraj se rovněž prezentuje na propagačních akcích v Polsku. Společně s partnerským regionem Dolní Slezsko se Region Liberec propagoval ve Wroclawi na Mezinárodním veletrhu cestovního ruchu, který je v Polsku jednou z největších turistických akcí.
O regionu je možné poslechnout si něco i v polském rádiu. Pro kampaň bylo zvoleno Muzyczne Radio, které patří mezi jedno z nejposlouchanějších rádií v příhraničí. Kampaň se uskuteční od 1. června do 31. července. Na červen se rovněž chystá billboardová kampaň na hlavních dopravních tazích u velkých měst.
Kompletní turistické informace v polském jazyce jsou dostupné na turistickém portále: https://www.liberec-region.pl/ a na sociálních sítích pod profily @regionliberec.