Detail aktuality
Cestovní ruch znovu ožil. Liberecký kraj trhá rekordy na sociálních sítíc
Lákat k návštěvě turistických cílů známých i těch zatím neobjevených, prezentovat unikátní témata od Křišťálového údolí po Hřebenovku a doporučovat ideální místa pro dovolenou či výlet z jednotlivých turistických regionech.
Takové byly úkoly oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Libereckého kraje v uplynulých letních měsících. Kromě propagace přímo v místě konání kulturních, společenských, sportovních či gastro akcí se tak dělo i v online formě na turistickém portále www.liberecky-kraj.cz či sociálních sítích. Po roční pauze v kraji nechyběly presstripy a instatripy zahraničních i tuzemských novinářů a influencerů.
„Kolegové z oddělení cestovního ruchu se snaží využívat všech příležitostí, kde mohou náš kraj prezentovat a představit jeho přitažlivost. Pandemie ukázala, že mnoho lidí vůbec nezná své bezprostřední okolí a právě omezení, která byla, lidi přiměla cestovat na jednodenní výlety takzvaně okolo komína, tedy po kraji. A od nás k tomu dostávali užitečné tipy,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně hejtmana pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch.
Pod marketingovou značkou Letní roadshow Regionu Liberec se konaly výjezdy do jednotlivých turistických regionů Libereckého kraje a prezentace turistické nabídky na akcích, jakými byly liberecký Prima Fresh Festival, Mistrovství světa v orientačním běhu v Doksech, krajské Dožínky či městské slavnosti v Žitavě. Novinkou byla samostatná prezentace v atraktivních městech kraje – v Turnově, České Lípě a Frýdlantu. Celkem měla Letní roadshow 10 zastavení s celkovou účastí cca 10 700 unikátních návštěvníků.
Propagace na sociálních sítích a webu probíhala taktéž velmi intenzivně. Profily zaměřené na cestovní ruch v polovině letních prázdnin zaznamenaly dva milníky v počtu sledujících. Na Facebooku 20.000 a na Instagramu 10.000 fanoušků. Podle analytických dat byl o Liberecký kraj na sítích opravdu velký zájem. Například počet zobrazení příspěvků na všech platformách dosáhl v letních měsících počtu 7.336.622 uživatelů. Letošní novinkou bylo zapojení tvůrců vlastního obsahu, neboli influencerů.
Od konce května do října letošního roku oddělení cestovního ruchu pořádalo či se personálně podílelo na 24 akcích různého zaměření. Letošní léto bylo charakteristické tím, že se konečně uskutečnily již několikrát odložené presstripy – například putování německých novinářů po hradech a zámcích v Lužických a Jizerských horách. Velký zájem byl taktéž o Křišťálové údolí, které budí pozornost v celém světě.
„I když k nám nemohou přijet turisté ze vzdálených destinací a také ti evropští jsou opatrní, musíme budovat povědomí o Křišťálovém údolí pro dobu, kdy lidé zase začnou cestovat. A to se nám, i za pomoci destinačních společností, daří,“ dodala Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
Z dalších témat mohl Liberecký kraj nabídnout představení aktivního vyžití, výlety s pomocí využití vlakové dopravy, golfovou turistiku a také klasickou městskou turistiku v Liberci a okolí. S přípravou těchto akcí pomáhali jednotlivé turistické regiony a další partneři, kterým tímto patří poděkování. Pro další roky se kraj bude i nadále orientovat na příjezdový cestovní ruch. Primárně na příhraniční země – Německo, Polsko, Rakousko a taktéž Benelux. Udržovat povědomí o regionu bude ale důležité i v dalších částech Evropy a světa.